Tilbage til hverdagen – igen

hverdagslivet

Sponsoreret indhold

Hjemme fra ferie

Så er vi lige kommet hjem fra vores tur til Sri Lanka – og hold nu op en god tur! Det var så dejligt, at man bare skulle tænke på sig selv og slappe af og koble helt fra. Vi har nydt de ti dage til det fulde, og jeg føler mig virkelig helt opladet og har en helt ny form for energi, end før vi tog afsted.

natur i sri lanka

Perfekt planlagt

Vi rejste jo med et bureau, der havde planlagt hele turen ned til mindste detalje – og nøj hvor var det lækkert. Vi skulle bare dukke op i lufthavnen med vores kufferter, og så kunne vi læne os tilbage. Vi blev hentet i lufthavnen i lækre busser og så blev vi kørt ud til det mest eksotiske lille ressort, og blev indkvarteret på vores lækre værelse. Værelset var et hyggeligt dobbeltværelse med det lækreste badeværelse, og med udgang til en lille hyggelig terrasse. Værelset var lyst og virkelig lækkert rent, og så var der også et lille køleskab med lidt lækkert. Vi ankom ved kl. 13.00, den dag skulle vi ikke andet end at mødes til aftensmad med de andre. Så vi startede med at pakke ud, og så lagde vi os ellers ved poolen og slappede af hele eftermiddagen, og nød solen i fulde drag. Vi delte nogle lækre snacks, og fik et par drinks – hold nu op jeg følte mig forkælet.

Ugens program

Som sagt, så var hele turen planlagt på forhånd – uden at vi behøvede at tage stilling til noget, ud over hvis vi havde nogle ønsker. Hver morgen blev startet med meditation efterfulgt af den lækreste morgenmad! Begge dele, var virkelig en god måde at starte dagen på – også selvom det var meget tidligt at stå op kl. 07 på en ferie. Efter morgenmaden havde vi typisk et par timer til at slappe af (læs: tage lur i solen, ved poolen), og så igen en aktivitet med enten yoga eller en lækker behandling i form af massage eller lignende. På turen fik man mindst en behandling om dagen, og det var virkelig vildt at mærke, hvordan man kom helt i bund med hele kroppen – til sidst var der ikke en eneste knude eller lignende at finde. Vi var også ude på nogle gode gåture i den smukke natur som er på øen, og selvom det var varmt var det faktisk rigtig dejligt. Den ene dag var vi også ude på sådan en kultur dag, hvor vi så de seværdigheder der er at se og så selvfølgelig den super flotte natur.

Maden

Som en af de sidste ting der virkelig gjorde sig bemærket var maden. Hold nu op, hvor var det lækker mad vi fik hver eneste dag. Der var et par kokke på det ressort vi var på, som lavede lækker lokal mad til os hver dag. Det var sådan en god blanding af krydret asiatisk mad men så bare med en masse friskt grønt osv. til – virkelig udsøgt og lækkert.

Alt i alt havde vi en virkelig god tur, som jeg er utrolig glad for at vi tog afsted på!